Zapraszamy do nas Łopuszańska 47, 02-232 Warszawa

Mechanika

Diagnostyka samochodowa

Diagnostyka samochodowa to czynności, których nie można pomijać, jeśli chce się mieć auto sprawne przez dłuższy czas. Bieżąca kontrola stanu pojazdu pozwala szybko wykryć możliwe usterki. Wówczas nasza mechanika pojazdowa 24h na dobę zatrudniająca wykwalifikowanych specjalistów, może szybko zaradzić pojawiającym się problemom. Jeśli tylko diagnostyka samochodowa wykonywana jest dość często, zazwyczaj nie ma potrzeby przeprowadzania większych i bardziej kosztownych napraw. Niezależnie jednak od rozmiarów awarii, nasza mechanika pojazdowa 24h na dobę przyjmie Państwa auto, szybko przywracając je do działania.

Pasek rozrządu napędza wałek lub wałki rozrządu. Każdy samochód ma przynajmniej jeden wałek, który odpowiada za otwieranie zaworów. Najważniejsze jest to, że fazy otwierania zaworów są ściśle związane z prędkością wału korbowego, który to napędza pasek rozrządu. W skrócie, dobrze jeżeli wszystko działa poprawnie. Wystarczy jednak przeskoczenie paska o jeden ząbek lub co najgorsze jego

Każdy samochód posiada przynajmniej jeden pasek klinowy. Służy on do napędzania kompresora klimatyzacji, pompy wspomagania, alternatora, itp. W momencie zerwania paska klinowego wszystkie części przez niego zasilane przestają pracować. Dlatego ważne jest żeby twój pasek klinowy był regularnie sprawdzany. Nasz mechanik oceni stopień zużycia twojego paska. Zalecana jest ocena paska przy każdej wymianie oleju tzn.

Układ chłodzenia odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu samochodu. Pozostawiony sam sobie może doprowadzić do przegrzania silnika. Sprawny układ chłodzenia pozwala na utrzymanie twojego silnika w dobrej kondycji.

Chłodnica twojego samochodu ma za zadanie utrzymać ciągły obieg płynu chłodzącego w silniku. Jeżeli nastąpi jakaś blokada w tym układzie lub chłodnica zostanie przedziurawiona, twój silnik szybko się przegrzeje i unieruchomi samochód na dłużej narażając na duże koszty.

Nowoczesne płyny chłodzące łączą w sobie trzy cechy. Pierwszą z nich jest ochrona przed zamarznięciem, drugą ochrona przed zagotowaniem a trzecią zapobieganie korozji. Płyn chłodzący przepływa przez chłodnicę oraz silnik pomagając utrzymać odpowiednią temperaturę. Jak każdy płyn z upływem czasu traci on swoje właściwości. Eksperci zalecają wymianę płynu raz do roku lub co 40 000

Wentylator chłodnicy pomaga chłodnicy w odprowadzeniu ciepła z silnika do otoczenia. Wentylator może być mechaniczny lub elektryczny. W momencie awarii wentylatora twój silnik może szybko się przegrzać. Nasz mechanik sprawdzi czy pasek napędzający wentylator nie jest zużyty.

W zbiorniczku wyrównawczym możemy sprawdzić stan płynu. Podczas każdej wymiany oleju nasz mechanik sprawdzi stan płynu chłodzącego.

Termostat jest automatycznym zaworem otwieranym w wyniku wzrostu temperatury umieszczanym w odpływie płynu chłodzącego z bloku silnika do chłodnicy. Zepsuty termostat może spowodować przegrzanie silnika, zwiększenie zużycia paliwa itd.

man2